Ο όγκος αναζητήσεων ταξιδιών συνεχώς αυξάνεται, καθώς οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να σχεδιάσουν την επόμενη απόδρασή τους, είτε με αεροπλάνο, είτε με τρένο ή και με αυτοκίνητο.
Η τελευταία έρευνα της Expedia, Traveler Insights, δείχνει ότι ο παγκόσμιος όγκος αναζητήσεων για ταξίδια αυξάνεται κατά 25% ανά τρίμηνο. Οι αναζητήσεις στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, αυξήθηκαν κατά 30% στο τρέχον τρίμηνο. Αυτή η αύξηση του όγκου αναζητήσεων, είναι θετική για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών (DMO), οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις εν λόγω πληροφορίες για να αποκτήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, που θα κάνει τον προορισμό τους να ξεχωρίζει μέσα σε έναν τεράστιο χώρο αγοράς. Όμως, τι σημαίνουν αυτές οι αναδυόμενες ταξιδιωτικές τάσεις και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους από έναν προορισμό, για την προσέλκυση περισσότερων ταξιδιωτών αναψυχής; Ακολουθούν οι βασικότεροι τρόποι χρήσης, σύμφωνα με την Expedia.
Στέρηση διακοπών στον τουριστικό κλάδο
Για περισσότερα από 20 χρόνια, η Expedia Group δημοσιεύει την παγκόσμια Έκθεση Στέρησης Διακοπών. Η μελέτη εξετάζει την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, με σκοπό να κατανοήσει καλύτερα τα εμπόδια και τη στέρηση που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές, όταν πρόκειται για ταξίδια αναψυχής.
Η στέρηση των διακοπών, το αίσθημα της έλλειψης επαρκούς ελεύθερου χρόνου για δραστηριότητες αναψυχής, έχει φτάσει σε ένα εντυπωσιακό υψηλό 10 ετών σε παγκόσμια κλίμακα, ωθώντας αρκετούς ανθρώπους στην αναζήτηση μίας τόσο αναγκαίας απόδρασης. Στις ΗΠΑ, το 63% των Αμερικανών παραδέχεται ότι αισθάνεται στέρηση διακοπών, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπου το ποσοστό ήταν 59%.
Η διαδικασία κράτησης ταξιδιών και εύρεσης των καλύτερων προσφορών, έχει γίνει σημαντική πηγή άγχους για το 72% των Αμερικανών. Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις, η επιθυμία για ταξίδια παραμένει έντονη. Περισσότεροι από 8 στους 10 ταξιδιώτες (83%) εξέφρασαν την πρόθεσή τους να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια σε σύγκριση με πέρυσι, υπογραμμίζοντας τη διαρκή σημασία των ταξιδιών αναψυχής ως μέσου αναζωογόνησης και εξερεύνησης.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα δεδομένα, οι DMO μπορούν να προσφέρουν τον προορισμό τους ως την απάντηση στη στέρηση των διακοπών, προωθώντας τον ως την ιδανική απόδραση. Μία λύση είναι η εγγενής διαφήμιση, η οποία «διαβάζει» τα συμφραζόμενα και παρουσιάζει σχετικές με τις αναζητήσεις αναρτήσεις, οι οποίες δεν προκαλούν ενοχλήσεις. Αυτές οι βιωματικές διαφημίσεις, με μία μόνο τοποθέτηση, επισημαίνουν πολλαπλές λειτουργίες και εικόνες και δημιουργούν μια ευχάριστη εμπειρία για τους ταξιδιώτες, όταν εκείνοι αναζητούν έμπνευση ή είναι έτοιμοι να κάνουν μια κράτηση.
Για παράδειγμα, το VisitScotland χρησιμοποίησε εγγενή διαφήμιση για να προσελκύσει ταξιδιώτες με ενημερωτικές τοποθετήσεις διαφημίσεων σε αρχικές σελίδες και σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης ξενοδοχείων. Με την εφαρμογή της εγγενούς διαφήμισης, η καμπάνια μάρκετινγκ δημιούργησε αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων άνω του μέσου όρου και μεγάλη απόδοση διαφημιστικής επένδυσης. Η επιτυχία της καμπάνιας αύξησε την προβολή του VisitScotland και προσέλκυσε αποτελεσματικά ειδικευμένους ταξιδιώτες, οδηγώντας σε αυξημένες μετατροπές και κρατήσεις.
Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες προγραμματίζουν μακροπρόθεσμα
Αυξημένο είναι το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών και για μακροπρόθεσμους προγραμματισμούς. Το δεύτερο τρίμηνο, το Traveler Insights έδειξε ότι οι περίοδοι κράτησης συνέχισαν να επιμηκύνονται παγκοσμίως με 60% αύξηση από τρίμηνο σε τρίμηνο. Τα ταξίδια αναψυχής έχουν επίσης προτεραιότητα με πάνω από το 70% των Αμερικανών ταξιδιωτών να αναφέρουν ότι είναι η προτεραιότητά τους επόμενους 12 μήνες, καθώς αναπληρώνουν τις χαμένες ταξιδιωτικές ευκαιρίες των τελευταίων ετών.
Τι σημαίνει όμως αυτό για τους προορισμούς; Με την επιμήκυνση των παραθύρων κρατήσεων, οι προορισμοί έχουν την ευκαιρία να στοχεύουν ταξιδιώτες στα αρχικά στάδια της διαδικασίας κράτησης, για να τραβήξουν την προσοχή τους και να επηρεάσουν τις αποφάσεις τους. Όμως σήμερα που οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερο περιεχόμενο στο διαδίκτυο από ποτέ, πώς μπορεί ένας προορισμός να παραμείνει στο επίκεντρο;
Η λύση επέκτασης κοινού που βασίζεται σε δεδομένα, μπορεί να βοηθήσει στην προσέγγιση προσαρμοσμένων τμημάτων κοινού, ώστε ο προορισμός να φτάνει στα σωστά άτομα, τη σωστή στιγμή και με το σωστό μήνυμα. Με αυτόν τον τρόπο, ο προορισμός συνδέεται με εκατομμύρια ταξιδιώτες υψηλής ειδίκευσης οπουδήποτε στο διαδίκτυο, είτε σε ομάδες που αναζητούν ταξιδιωτικές συμβουλές, είτε σε ταξιδιώτες που είναι έτοιμοι να κάνουν κράτηση και ψάχνουν στις ροές κοινωνικής δικτύωσης αναζητώντας ταξιδιωτική έμπνευση.
Για τους ταξιδιώτες που είναι αποφασισμένοι να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο και ακολουθούν περισσότερο μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση στον ταξιδιωτικό τους προγραμματισμό, ο εκάστοτε προορισμός μπορεί να παρουσιαστεί ως μια μοναδική επιλογή που προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες ή μοναδικές ανέσεις. Η επισήμανση των ελκυστικών πτυχών του προορισμού σε ένα ευρύ κοινό, μπορεί να προσεγγίσει τους εν λόγω ταξιδιώτες υψηλής αξίας, που δίνουν προτεραιότητα στην ευελιξία.
Ένα παράδειγμα είναι και το Μεξικό, το οποίο με τα προσφερόμενα εργαλεία «ξεκλείδωσε» τις δυνατότητες και την ποικιλομορφία του, που εκτείνεται πολύ πέρα από την παραλία. Ως αγαπημένος τουριστικός προορισμός που αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από άλλους τροπικούς προορισμούς, το Μεξικό προσπάθησε να επεκτείνει την εμβέλειά του πέρα από τις ηλιόλουστες ακτές του και να αιχμαλωτίσει όσους αναζητούν την περιπέτεια, τους λάτρεις του φαγητού, της ιστορίας και της μουσικής.Η καμπάνια του Μεξικού, οδήγησε σε αύξηση 20% στη ζήτηση επιβατών από έτος σε έτος και αύξηση 15% στις ακαθάριστες κρατήσεις.
Στοχευμένο μάρκετινγκ για τους ταξιδιώτες που αναζητούν αποδράσεις στα μέσα του έτους
Είναι γεγονός ότι οι ταξιδιώτες προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών τους. Στην αναφορά ταξιδιωτικών πληροφοριών για το πρώτο τρίμηνο του 2023, διαπιστώθηκε ότι οι ταξιδιώτες περίμεναν με ανυπομονησία τα ταξίδια στα μέσα του έτους, με τις αναζητήσεις για ταξίδια στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο να αυξάνονται κατά 70% σε ετήσια βάση. Αυτή η τάση συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2023, με 50% ετήσια αύξηση στην αναζήτηση για ταξίδια στα μέσα του έτους.
Για πολλούς ταξιδιώτες, οι ζεστοί προορισμοί είναι στο επίκεντρο με το Κανκούν, την Πάλμα ντε Μαγιόρκα και τη Βαρκελώνη να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των αναζητηθέντων προορισμών για ταξιδιωτικά σχέδια μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου 2023. Ομοίως, οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να χαλαρώσουν κοντά στο νερό, είτε πρόκειται για παραλία, είτε για λίμνη ή πισίνα.
Με γνώμονα αυτό το γεγονός, οι προορισμοί έχουν την ευκαιρία να τοποθετηθούν ως το απόλυτο καταφύγιο του ζεστού καιρού και των υδάτων. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο προορισμός πρέπει να επισημάνει τα μοναδικά χαρακτηριστικά και αξιοθέατα που ξεχωρίζουν, όπως γραφικές παραλίες, ποικίλο φαγητό ή έντονη νυχτερινή ζωή. Αυτά τα μηνύματα μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω ενδιαφέρον στον αυξανόμενο αριθμό ταξιδιωτών που θέλουν να χαλαρώσουν δίπλα στην πισίνα στις επόμενες διακοπές τους.
Ο κινηματογράφος ως εργαλείο προώθησης προορισμών
Σχεδόν το 40% των ταξιδιωτών παγκοσμίως έχουν κάνει κράτηση για ένα ταξίδι μετά από έμπνευση από μια τηλεοπτική σειρά ή ταινία. Για να προσεγγίσει αυτήν την αναδυόμενη πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης, η Expedia συνεργάστηκε με το Brand USA και έκανε το ντεμπούτο μιας καινοτόμου προσέγγισης στις ταξιδιωτικές αγορές, που προσφέρει μοναδικό και καθηλωτικό περιεχόμενο βίντεο για να δείξει στους ταξιδιώτες πώς θα ζούσαν στον προορισμό. Τέλος, μέσω της διαδραστικής πλατφόρμας, οι ταξιδιώτες εξερευνούν διάφορους προορισμούς, κάνοντας παράλληλα τις κρατήσεις τους με ευκολία.
Διαβάστε ακόμα:
Πόσο προσβάσιμος είναι ο Τουρισμός; Ο πρώτος ανάπηρος travel blogger στην Ελλάδα απαντά