Θετικές ήταν οι επιδόσεις για τα ξενοδοχεία της Αθήνας τόσο σε επίπεδο 10μήνου όσο και τον μήνα Οκτώβριο σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.

9

Τα στοιχεία δείχνουν ότι για πρώτη φορά μετά από ένα πεντάμηνο με αρνητικό πρόσημο στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, τον φετινό Οκτώβριο σημειώθηκε αύξηση στη ζήτηση κατά 2,2% σε σύγκριση και με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και δόθηκε έτσι θετικό πρόσημο στην πορεία του 10μηνου (+1,6%). Σε ότι αφορά τη μέση τιμή δωματίου ο Οκτώβριος ήταν καλύτερος με ποσοστό αύξησης 9% έναντι του περυσινού Οκτωβρίου. Αντίστοιχα και στο 10μήνο η μέση τιμή σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,9%.

Αναλυτικά, η μέση πληρότητα της Αθήνας τον Οκτώβριο 2024 (2,2%) σε σχέση με τις πόλεις – ανταγωνιστές έχει ως εξής: Στη Μαδρίτη η μέση πληρότητα αυξήθηκε κατά 3,1%, στη Ρώμη κατά 3,3%, και στην Κωνσταντινούπολη κατά 9% ενώ στην Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 3,7%. Στη σύγκριση των μεταβολών της μέσης τιμής δωματίου τον Οκτώβριο, η μέση τιμή στην Αθήνα κατέγραψε αύξηση 9% έναντι αύξησης κατά 5,2% στη Μαδρίτη και κατά 2,7% στη Ρώμη, ενώ παρέμεινε στα ίδια επίπεδα στην Κωνσταντινούπολη και στη Βαρκελώνη.

Σε επίπεδο 10μηνου, συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, η πληρότητα της Αθήνας παρουσίασε μικρή αύξηση (+1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ η πληρότητα σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα. Στην Ρώμη και στη Βαρκελώνη η πληρότητα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Η Μέση Τιμή Δωματίου στην Αθήνα σημείωσε αύξηση κατά 8,9% στο 10μηνο ενώ την ίδια περίοδο κατέγραψε διψήφια αύξηση της τάξης του 14,5% στη Μαδρίτη και αύξηση κατά 8,1% συνέχισε στη Βαρκελώνη. Στη Ρώμη σημείωσε μικρή αύξηση της τάξης του 1,4%, ενώ στην Κωνσταντινούπολη μείωση κατά 7,6%.

Σύμφωνα με την Ένωση, η Αθήνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία, διανύει μια ενδιαφέρουσα εποχή για την δημοφιλία της και κατάφερε να βελτιώσει αρκετά τη θέση της έναντι των ανταγωνιστών της, συγκριτικά με προηγούμενες δεκαετίες. Κατά την Ένωση «η δημοφιλία της Αθήνας που επιδρά θετικά στη ζήτηση, στην ανταγωνιστικότητα, στις τιμές, στα έσοδα, άρα και στα οικονομικά αποτελέσματα της πόλης και του κράτους, σαφώς, πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού αλλά και να ενισχυθεί. Αυτό, αφενός επειδή επιτεύχθηκε με πολύ κόπο και μέσα από την τεράστια υπομονή και αντοχή που επέδειξε ο ξενοδοχειακός κλάδος και ο τουριστικός κόσμος στις κρίσεις και αφετέρου γιατί η ίδια η Πολιτεία οφείλει να επιστρέφει μέρος από τα τουριστικά έσοδά της στην κοινωνία, στις επιχειρήσεις και στους προορισμούς».

Διαβάστε ακόμα:

Υβριδική Φιλοξενία: Η τάση που γίνεται ολοένα πιο δημοφιλής -Πού στοχεύει

Athens Talks: Ένα νέο εργαλείο διαλόγου για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της Αττικής

MINOAN LINES: Βραβεύτηκε από «Το Χαμόγελο Του Παιδιού» για τη διαχρονική προσφορά και στήριξή της