Η ξενοδοχειακή Αθήνα αρχίζει να αισιοδοξεί για ολική επαναφορά στην κανονικότητα το 2024 αν δεν υπάρχουν απρόβλεπτα γεγονότα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την GBR Consulting, δύο μήνες παραδοσιακά ουδέτεροι, όπως ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, εξελίχθηκαν αρκετά καλά φέτος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.
Αναλυτικά, στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας έφτασε το 59,3% έναντι 54,4% του ίδιου διμήνου του 2023, η μέση τιμή δωματίου έφτασε τα 92,58 ευρώ έναντι 90,89 ευρώ και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο έφτασε τα 54,92 ευρώ, έναντι 49,47 ευρώ.
Ο δε Φεβρουάριος εξελίχθηκε θετικότερα του ίδιου μήνα πέρυσι αλλά και του Ιανουαρίου του 2024, αφού έκλεισε με μέση πληρότητα 66,3% έναντι 58% του Φεβρουαρίου του 2023 και 52,8% του Ιανουαρίου του 2024. Η μέση τιμή δωματίου τον Φεβρουάριο έφτασε στα 94,49 ευρώ έναντι 91,76 ευρώ του Φεβρουαρίου του 2023 και ξεπέρασε τα 90,34 ευρώ του Ιανουαρίου του 2024. Το δε έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο έφθασε σε 62,64 ευρώ τον Φεβρουάριο του 2024 έναντι 53,23 του 2023 και 47,69 ευρώ τον Ιανουάριο του 2024.
Πάντως, η μέση τιμή δωματίου όπως και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο για τα ξενοδοχεία της Αθήνας παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των βασικών ανταγωνιστών. Ενδεικτικά, η μέση τιμή στα ξενοδοχεία της Κωνσταντινούπολης έφθασε σε 114,85 ευρώ, στα ξενοδοχεία της Μαδρίτης σε 138,03 ευρώ, στα ξενοδοχεία του Παρισιού σε 279,98 ευρώ, στα ξενοδοχεία της Βαρκελώνης σε 154,39 ευρώ και στα ξενοδοχεία της Ρώμης σε 162,57 ευρώ.
Η τουριστική ζωντάνια της πόλης
Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού οι σταθερά ανταγωνιστικές τιμές της Αθήνας, αλλά και ο ήπιος χειμώνας με ιδανικές για τον επισκέπτη θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με την εσωτερική σταθερότητα, σε ζητήματα που άμεσα ή έμμεσα επιδρούν στον Τουρισμό, συνέβαλαν στην τουριστική ζωντάνια που καταγράφηκε τον μήνα Φεβρουάριο στην πόλη.
Η Αθήνα, σαφώς απέδειξε άλλη μια φορά πως προσελκύει τον επισκέπτη και εκτός περιόδου αιχμής. Κατά την Ένωση αυτό, αποτελεί σίγουρα ένα ισχυρότατο μήνυμα που πρέπει να αξιοποιηθεί πλήρως από τους ιθύνοντες της προβολής και διαφήμισης, αλλά και όλους όσοι ασχολούνται με την τουριστική επιχειρηματικότητα, προκειμένου η νέα τουριστική χρονιά της Αθήνας και των νησιών της, εκτός απροόπτου, να εξελιχθεί θετικά από πλευράς αριθμών αλλά και από πλευράς ποιότητας.