To 2025, οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στη στήριξη της ψυχικής υγείας, την επαφή με τη φύση και την προηγμένη τεχνολογία, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή όπου η ευεξία δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά αναγκαιότητα.
Έχει παρατηρηθεί ότι οι ταξιδιώτες με υψηλό εισόδημα αναζητούν περισσότερο υπηρεσίες για τη σωματική και ψυχική τους ευεξία. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Buzz vs. Reality που πραγματοποίησαν η International Luxury Travel Market (ILTM), η Altiant και η Hyatt, το 84% των ταξιδιωτών με υψηλό εισόδημα αναμένουν εξατομικευμένες υπηρεσίες ευεξίας που ανταποκρίνονται στους προσωπικούς τους στόχους υγείας. Παράλληλα, το 70% επιλέγει αυθόρμητα θεραπείες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, ενώ το 78% εκτιμά τη δυνατότητα προγραμματισμού εκ των προτέρων.
Μια νέα εποχή για τα ταξίδια ευεξίας
Η έρευνα της ILTM πραγματοποιήθηκε σε 800 εύπορους ταξιδιώτες από έξι χώρες σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία, Κίνα, ΗΑΕ και Σαουδική Αραβία. Περίπου το 65% των συμμετεχόντων είχε επενδύσιμα περιουσιακά στοιχεία ύψους τουλάχιστον 1 εκατ. δολαρίων, με μέσο όρο τα 2,2 εκατ. δολάρια.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ευεξία αποτελεί πλέον κεντρικό σημείο για τον τουρισμό πολυτελείας, με διαφορετική προσέγγιση από το παρελθόν. Εξατομικευμένες αξιολογήσεις υγείας, θεραπείες ψυχικής υγείας και φορητή τεχνολογία αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν οι ταξιδιώτες τις εμπειρίες τους. Αντί για απλή χαλάρωση, αναζητούν μετασχηματιστικές εμπειρίες, όπως το λεγόμενο «forest bathing», δηλαδή «λουτρό στο δάσος». Περιλαμβάνει έναν ήρεμο περίπατο σε δασική περιοχή, με εστίαση στους ήχους των πουλιών, τη μυρωδιά των δέντρων, την αίσθηση του αέρα και του χώματος κάτω από τα πόδια σας. Αποτελεί μια ευκαιρία αποσύνδεσης από την τεχνολογία και τις απαιτήσεις της καθημερινότητας, επιτρέποντάς σας να ζήσετε τη στιγμή με mindfulness και εσωτερική γαλήνη.
Σχεδόν το 75% των ερωτηθέντων ενσωματώνει την ευεξία στην εβδομαδιαία τους ρουτίνα, από 66% που ήταν πριν λίγα χρόνια.
Καίρια ευρήματα που οδηγούν την αλλαγή
Οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών ανώτερου εισοδηματικού επιπέδου στον τομέα της ευεξίας είναι ξεκάθαρες και επηρεάζουν ήδη τις στρατηγικές των ξενοδοχείων παγκοσμίως:
Περισσότερα χρήματα για ευεξία: Το 72% δηλώνει πως είναι πιθανότερο να επιλέξει ένα ξενοδοχείο με εξειδικευμένες επιλογές, όπως αλατοθεραπείες ή παγωμένα λουτρά. Στην Κίνα, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 93%.
Οι θεραπείες spa παραμένουν κυρίαρχες: Το 62% ενδιαφέρεται για spa και εξειδικευμένες θεραπείες, όπως θαλασσοθεραπεία ή αγιουρβεδικές πρακτικές.
Επαφή με τη φύση: Το 52% προτιμά δραστηριότητες όπως πεζοπορία ή κολύμπι σε φυσικά τοπία, δείχνοντας αυξανόμενη ζήτηση για εξωτερικές, αναζωογονητικές δραστηριότητες.
Φυσική κατάσταση: Ακολουθούν η φυσική κατάσταση και οι φυσικές θεραπείες, με το 49% των συμμετεχόντων να αναζητά μαθήματα γυμναστικής και το 54% να ενδιαφέρεται για θεραπευτικές παρεμβάσεις, όπως ο βελονισμός.
Ψυχική υγεία: Το 33% ενδιαφέρεται για υπηρεσίες υποστήριξης ψυχικής υγείας, όπως ασκήσεις ενσυνειδητότητας ή προγράμματα ψηφιακής αποτοξίνωσης.
Τεχνολογία και δεδομένα: Το 40% θέλει εξατομικευμένες αξιολογήσεις υγείας, όπως αναλύσεις ύπνου ή διατροφής, αποδεικνύοντας τη ζήτηση για δεδομένα και αποτελεσματικά προγράμματα ευεξίας.
Οι διαφορές ανά αγορά είναι αξιοσημείωτες. Για παράδειγμα, οι Γάλλοι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο (ποσοστό 85%) για τις παραδοσιακές θεραπείες spa, ενώ οι Κινέζοι και οι Σαουδάραβες δείχνουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό για προηγμένες αξιολογήσεις υγείας.
Ένα εντυπωσιακό εύρημα είναι ότι μόλις το 7% των ευκατάστατων ταξιδιωτών δηλώνουν πλέον ότι οι εγκαταστάσεις ευεξίας δεν επηρεάζουν τις επιλογές τους για διακοπές. Αναλυτικά, στην ερώτηση «Ποια από τα παρακάτω θα σας ενδιέφεραν ως μέρος ενός ειδικά σχεδιασμένου ταξιδιού ευεξίας;» οι συμμετέχοντες απάντησαν ως εξής:
Θέρετρα/θεραπείες spa, όπως θαλασσοθεραπεία και αγιουρβέδα, σε ποσοστό 62%, φυσικές θεραπείες όπως μασάζ και βελονισμός 54%, μαθήματα γυμναστικής ή και προπονήσεις 49%, επαφή με τη φύση, όπως πεζοπορία και κολύμπι σε λίμνες σε ποσοστό 52%, retreats για γιόγκα 40% , υποστήριξη ψυχικής υγείας ή και απόδοσης 33% , πρακτικές ενσυνειδητότητας και ψηφιακή αποτοξίνωση 32%, θεραπείες ομορφιάς 38% , retreats απώλειας βάρους 24%, αξιολογήσεις υγείας όπως ανάλυση διατροφής και ύπνου 37%, retreats ανά φύλο, όπως για εμμηνόπαυση ή ανδρική υγεία 22%, δραστηριότητες και ενασχολήσεις όπως γκολφ και πεζοπορία 51%, προγράμματα αποτοξίνωσης 35% και άλλα retreats διαλογισμού σε ποσοστό 21%.
Οι ευκαιρίες για ξενοδοχεία και θέρετρα
Για τους παρόχους φιλοξενίας πολυτελείας, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η ευεξία δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά στρατηγική προτεραιότητα. Για να καλύψουν τη ζήτηση, τα ξενοδοχεία μπορούν να επεκτείνουν τις εξατομικευμένες υπηρεσίες, παρέχοντας εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες και θεραπείες που ανταποκρίνονται στους στόχους του κάθε επισκέπτη.
Παράλληλα, τα ξενοδοχεία μπορούν να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία, με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των εργαλείων ανάλυσης δεδομένων για την παροχή ακριβών και αποδοτικών υπηρεσιών ευεξίας.
Επίσης, τα θέρετρα και τα ξενοδοχεία μπορούν να προσφέρουν μοναδικότητα, καθώς όσο πιο ξεχωριστές και καινοτόμες είναι οι υπηρεσίες ευεξίας, τόσο πιο πιθανό είναι να προσελκύσουν ταξιδιώτες που εκτιμούν τις ιδιαίτερες και αξέχαστες εμπειρίες.
Οι διακοπές δεν αφορούν πλέον μόνο την απόλαυση, αλλά την ουσία, την υγεία και τη σύνδεση. Ξενοδοχεία που υιοθετούν αυτό το όραμα έχουν τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της πολυτέλειας, προσφέροντας μετασχηματιστικές εμπειρίες ευεξίας που ενθουσιάζουν και δημιουργούν επαναλαμβανόμενους επισκέπτες.
Διαβάστε ακόμα:
Οι ξενοδοχειακές τιμές σε δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως τον Ιανουάριο
Θετικές οι προοπτικές για τον τουρισμό στην Αθήνα και το 2025
Οι αγορές των Συναυλιών και των Παραγωγών από τις πιο κερδοφόρες κατηγορίες του θεματικού τουρισμού