Σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο, μετα-πανδημικό κόσμο, οι καταναλωτές ανώτερου εισοδηματικού επιπέδου επιλέγουν περισσότερο απρογραμμάτιστες εμπειρίες υψηλής ποιότητας αντί για είδη πολυτελείας σύμφωνα με ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον Conrad N. Hilton College of Global Hospitality Leadership.

11

Ειδικότερα, σε νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Hospitality and Tourism Research, η κα Minjing Shin, επίκουρη καθηγήτρια στο Hilton College και οι συνάδελφοί της στο Πολυτεχνείο του Χονγκ Κονγκ, διαπίστωσαν ότι οι απρογραμμάτιστες αγορές εμπειριών πολυτελείας αυξάνουν τα θετικά συναισθήματα και την αίσθηση της απόδρασης. Οι ειδικοί στον τομέα της φιλοξενίας ορίζουν την απόδραση, ως μια έντονη εμπειρία που επιτρέπει στα άτομα να αφήνουν προσωρινά την καθημερινότητα πίσω τους, με ευχάριστο τρόπο. Κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού, οι άνθρωποι έμειναν σπίτι και όπως ήταν φυσικό, σημειώθηκαν πολλές παρορμητικές αγορές πολυτελών αντικειμένων, ως τρόπος αντιμετώπισης του άγχους, σχολιάζει η κα Shin.

Ωστόσο, μετά την κορωνοϊό, το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε στις μοναδικές εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένων των αυθημερόν κρατήσεων σε ξενοδοχεία και πτήσεις, κυρίως από ανθρώπους που θέλουν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα.

Για να κατανοήσουν καλύτερα τη διαφορά στον αντίκτυπο των προϊόντων πολυτελείας έναντι των εμπειριών, η κα Shin και οι συνεργάτες της ερεύνησαν τις πρόσφατες αγορές δεκάδων καταναλωτών στις ΗΠΑ και το Χονγκ Κονγκ. Ενώ οι παρορμητικές αγορές αγαθών όπως αρώματα και γυαλιά ηλίου παρείχαν μια κάποια αίσθηση ικανοποίησης στους καταναλωτές, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αγορές εμπειριών, όπως διαμονή σε ξενοδοχεία και καλό φαγητό, οδηγούσαν σε υψηλότερα επίπεδα αίσθησης απόδρασης από την καθημερινότητα και κατ’ επέκταση πιο θετικά συναισθήματα. Και, όσο υψηλότερη είναι η τιμή, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόδραση.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(227111)
      ["id"]=>
      int(227111)
      ["title"]=>
      string(9) "Abu Dhabi"
      ["filename"]=>
      string(20) "Abu-Dhabi-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(259323)
      ["url"]=>
      string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(107) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/ti-epilegoyn-pleon-oi-katanalotes-ano/attachment/abu-dhabi/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(27) "Abu Dhabi/ Photo: Unsplash "
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(9) "abu-dhabi"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(227086)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-05-10 08:48:58"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-05-10 08:49:21"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(2048)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-240x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(240)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-768x960.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(960)
        ["large"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-819x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(819)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-1229x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1229)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abu-Dhabi-1638x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1638)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Η αντίληψη της απόδρασης είναι μεγαλύτερη, όσο περισσότερο πληρώνει κάποιος για την εμπειρία, αναφέρει η κα Shin. Παράλληλα, προσθέτει ότι, ενώ τα υλικά αγαθά αποτελούν αντικείμενο ιδιοκτησίας για κάποιο χρονικό διάστημα, οι εμπειρίες είναι άυλες και ανήκουν στα «αποθέματα» των μακροχρόνιων αναμνήσεων.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(227095)
      ["id"]=>
      int(227095)
      ["title"]=>
      string(5) "sport"
      ["filename"]=>
      string(16) "sport-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(424441)
      ["url"]=>
      string(65) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(105) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/ti-epilegoyn-pleon-oi-katanalotes-ano/attachment/sport-2/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(7) "sport-2"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(227086)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-05-10 08:40:37"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-05-10 08:51:53"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1949)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-228x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(228)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-768x1009.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1009)
        ["large"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-780x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(780)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-1169x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1169)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/sport-1559x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1559)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Η ανάγκη «απόδρασης» ήταν ένας σημαντικός μοχλός στην ανάκαμψη της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας μετά τον κορωνοϊό. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού, το 2021, το 75% των διαμονών σε ξενοδοχεία είχαν κρατηθεί τρεις ημέρες ή και λιγότερο, ενώ το 48% αφορούσαν σε κρατήσεις αυθημερόν. Οι εγχώριοι προορισμοί ήταν πρώτοι που επανήλθαν, αλλά καθώς τα σύνορα άρχισαν να ανοίγουν  οι διεθνείς δαπάνες αυξήθηκαν. Καθώς αυτή η τάση προς τις εμπειρίες σε σχέση με τα αγαθά συνεχίζεται, η κα Shin βλέπει μια τεράστια ευκαιρία για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ της πολυτελούς φιλοξενίας.

Τέλος, το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει μόνο τους καταναλωτές, αλλά και τους παρόχους εμπειριών. Οι διοργανωτές μπορεί να διαπιστώσουν ότι εάν εστιάσουν σε αυτές τις αποκλειστικές «αποδράσεις», αυξάνουν τα κέρδη τους και φέρνουν τους ανθρώπους πιο κοντά στα brands τους.

Διαβάστε ακόμα:

Tripadvisor: Ποια ημερομηνία είναι η καλύτερη για ταξίδι μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου

100 Μαγευτικές Παραλίες στην Ελλάδα

Shopping στη Μύκονο: 12 + 1 σταθμοί για πολυτελείς αγορές