Με φόντο την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, το «κλειδί» για τις διακοπές 2023, θα είναι με έναν ορθολογικό προϋπολογισμό ο έλεγχος των ταξιδιωτικών δαπανών.
Ωστόσο, παρά τη δύσκολη συγκυρία, η νέα έρευνα της Booking.com φέρνει καλά νέα και αποκαλύπτει ότι σχεδόν 7 στους 10 (68%) ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους, αναζητώντας όμως μεγαλύτερο αντίκρισμα στα χρήματά τους, με περισσότερους από τους μισούς (53%) να σχεδιάζουν οικονομικότερες διακοπές σε σχέση με το παρελθόν.
Ενώ η πλειονότητα των ταξιδιωτών (53%) θεωρούν ήδη τον εαυτό τους φειδωλό όσον αφορά τα οικονομικά των διακοπών τους, εκείνοι που πιστεύουν ότι χειρίζονται έξυπνα τα οικονομικά τους, είναι στην Ταϊλάνδη (73%), την Ινδία (69%) και την Κίνα (65%). Παγκοσμίως, πάνω από 3 στους 5 (63%) πρόκειται να αντιμετωπίσουν πιο αυστηρά τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό και να επωφεληθούν από τις προσφορές και τα έξυπνα ταξίδια εκτός σεζόν.
Έχοντας αυτό κατά νου, μεταξύ άλλων η Booking.com μοιράστηκε με τους ταξιδιώτες τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων, για τα ταξίδια του επόμενου έτους.
Το πότε
Υπάρχουν πάντα ευκαιρίες για εξοικονόμηση χρημάτων, όταν πρόκειται για κρατήσεις και ταξίδια. Το 2023 θα δει τους millennials να σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια της τελευταίας στιγμής (53%), ενώ οι παλαιότερες γενιές θα προβούν σε μελλοντικό προγραμματισμό θεωρώντας ότι έτσι θα πετύχουν μια καλή προσφορά (Gen X 60% και Baby Boomers 54%). Εκείνοι που κυνηγούν τις προσφορές της τελευταίας στιγμής, αξιοποιούν εκπτώσεις ξεκινούν από 15% ή σχεδιάζουν αποδράσεις στο μέσον της εβδομάδας και όχι τα σαββατοκύριακα, αποφεύγοντας έτσι τα πλήθη και τις υψηλότερες τιμές, καθώς οι ημέρες αυτές έχουν λιγότερη ταξιδιωτική κίνηση.
Το πού
Σύμφωνα με την έρευνα της Booking.com, φέτος θα διαφανεί ο αντίκτυπος των ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς το 48% των ταξιδιωτών ισχυρίζεται ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει τον τρόπο που προγραμματίζει τις διακοπές του. Περαιτέρω, για να εξοικονομήσουν χρήματα, αρκετοί ταξιδιώτες θα προσπαθήσουν να γίνουν δημιουργικοί με τα ταξίδια τους, σχεδιάζοντας μεγαλύτερες διαδρομές ή εξετάζοντας προορισμούς εκτός εποχής (53%).
Όσοι ταξιδιώτες επιθυμούν να αποδράσουν θα μπορούσαν να εξετάσουν φθηνότερες επιλογές. Στην αντίστοιχη έρευνα Τάσεις Προορισμών 2023 της Booking.com, αναφέρονται παραδείγματα προορισμών που έχουν μεγάλη διαφορά εκτός σεζόν, όπως το Μπολτσάνο της Ιταλίας, όπου τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο είναι πολύ πιο ήσυχα από ότι το καλοκαίρι ή το Κουερέταρο του Μεξικού, όπου οι τουρίστες θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να κάνουν κράτηση την περίοδο των βροχών, από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο, αντί για τους ξηρότερους, αλλά πιο ακριβούς μήνες.
Το πώς
Η κράτηση όλων των πτυχών ενός ταξιδιού σε έναν προορισμό, όχι μόνο βοηθά στην επίτευξη της καλύτερης δυνατής εμπειρίας, αλλά μπορεί να είναι και ένας πολύ καλός τρόπος για να μεγιστοποιήσει κανείς τα προγράμματα επιβράβευσης και τις προσφορές, μία τακτική που θα ακολουθήσει το 60% των ταξιδιωτών το 2023.
Εν κατακλείδι, με λίγη έρευνα για το πού, το πώς και το πότε, το 2023 μπορεί να είναι το έτος κατά το οποίο εκείνοι που αποταμιεύουν συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, αλλά είναι πιο προσεκτικοί από ποτέ με τον προϋπολογισμό των αποδράσεων τους.
Η έρευνα Travel Predictions 2023 που ανατέθηκε από την Booking.com πραγματοποιήθηκε σε δείγμα ενηλίκων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή τους επόμενους 12-24 μήνες. Συνολικά ερωτήθηκαν 24.179 ταξιδιώτες σε 32 χώρες και περιοχές.
Διαβάστε ακόμα:
27,8 εκατ. τουρίστες επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2022
Το 41% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών εξετάζουν τη διαμονή τους σε μέρη που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές
Ισχυρές επιδόσεις για τον παγκόσμιο τουρισμό το 2023 δείχνουν οι αυξημένες αναζητήσεις για ταξίδια