Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνολογίας στην εμπειρία των επισκεπτών και η αύξηση των ψηφιακών νομάδων αναδεικνύονται ως βασικά συμπεράσματα στη μελέτη της Phocuswright με τίτλο: “Hospitality Reboot: Embracing Trends Facing Challenges” η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στο 6ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης HORECA 2023.
Το Φόρουμ διοργανώθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, σε συνεργασία με την Phocuswright, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως συμβουλευτικές εταιρείες, με εξειδίκευση στον Τουρισμό.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, το 58% των ψηφιακών νομάδων είναι πάνω από 35 ετών ενώ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν υψηλότερο εισόδημα και υψηλότερη μόρφωση.
Επίσης, από τη μελέτη προέκυψε ότι το 41% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών εξετάζουν τη διαμονή τους σε μέρη που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές ενώ το 74% των ανθρώπων επέλεξαν ξενοδοχείο για τη διαμονή τους αναζήτησαν πρώτα και την εναλλακτική μίας βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Το Φόρουμ πραγματοποιήθηκε και το παρακολούθησαν τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά περισσότερα από 1.200 άτομα, από την Ελλάδα και 17 χώρες του εξωτερικού. Ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας κατά την έναρξη του Φόρουμ, υπογράμμισε ότι: «Είναι εντυπωσιακό ότι τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ολοκλήρωσαν την σεζόν του 2022 με μία μείωση της τάξεως του 21% ενώ η Ελλάδα με πολύ λιγότερο. Η μέση δαπάνη, λοιπόν, για την χώρα μας αυξήθηκε στο 8%. Εμείς από μεριά μας κάναμε πράξη την επέκταση της τουριστικής σεζόν ενώ δαπανήσαμε περίπου 105 εκατ. ευρώ για προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και τουρισμού για όλους με στόχο την υποστήριξη της μεσαίας οικογένειας. Ταυτοχρόνως με το πρόγραμμα «Εξοικονομώ» δαπανήθηκαν 170 εκατ. ευρώ κυρίως για ξενοδοχεία κάτω από 50 κλίνες ώστε να προχωρήσουν σε ενεργειακή αναβάθμιση καθώς και σε κάθε ενέργεια που σχετιζόταν με την βελτίωση των υποδομών των τουριστικών επιχειρήσεων».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, προέβη μετά το πέρας του 6ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας στην ακόλουθη δήλωση: «Η γνώση είναι δύναμη. Κι αυτή είναι η αποστολή του Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ως θεσμού διαλόγου κι ανταλλαγής τεχνογνωσίας και εμπειριών, με υψηλή προστιθέμενη αξία για τα μέλη μας, για κάθε Έλληνα ξενοδόχο που η επιχειρηματική στρατηγική του πρέπει να προσαρμόζεται στις διακυμάνσεις των τάσεων της παγκόσμιας αγοράς. Γι’ αυτό και στόχος μας είναι η περεταίρω ενδυνάμωσή του μέσα από τη συνένωση όλων των δυνάμεων του ελληνικού τουρισμού. Πετύχαμε πολλά ως τώρα, με το 90% των ομιλητών μας να είναι από το εξωτερικό και να εκπροσωπούν κορυφαία brands και επιχειρήσεις με ηγετικό ρόλο. Βάζουμε νέους στόχους για πολλά περισσότερα, ώστε να κάνουμε την Αθήνα ένα παγκόσμιο σταυροδρόμι γνώσης, δικτύωσης και ώσμωσης μεταξύ όλων των δυνάμεων της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς».
Διαβάστε ακόμα:
Μύκονος και Σαντορίνη «κλέβουν» την παράσταση στο Travel and Adventure Show, στη Νέα Υόρκη
Όμιλος Domes Resorts & Reserves: Το νέο πολυτελές ξενοδοχείο στη Μήλο