Στις τρέχουσες ευκαιρίες και προκλήσεις, καθώς και στην αξιολόγηση των μελλοντικών τάσεων στην αγορά του τουρισμού, επικεντρώθηκε το ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (Association of British Travel Agents – ΑΒΤΑ), μία από τις κορυφαίες εκδηλώσεις της ταξιδιωτικής βιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου, που φιλοξενήθηκε στην Ελλάδα.
Το συνέδριο με τίτλο «Shaping our Future» πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Costa Navarino στην Μεσσηνία, με την οικονομική υποστήριξη του ΕΟΤ και τη διοργάνωση της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας σε συνεργασία με τα Costa Navarino Resorts, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Αvis Budget Hellas.
Στο συνέδριο συμμετείχαν 300 μέλη της ΑBTA και το πρόγραμμά του περιλάμβανε παρουσιάσεις, breakout sessions και panels με τη συμμετοχή decision-makers της τουριστικής βιομηχανίας (Easyjet Holidays, Jet2, MSC Cruises, Global, Intrepid Travel, G-Adventures, Simpson Travel, SkyExpress κ.ά) και εξωτερικών εμπειρογνωμόνων (PwC, Deloitte κ.ά.), ενώ ομιλητές όπως η Βαρόνη Minette Batters, η πρώην Γενική Διευθύντρια του Thomas Cook, Jo Rzymowska, ο δημοσιογράφος και αναλυτής του BBC, Ro Atkins, και η Χρυσή Ολυμπιονίκης, Emily Campbell, εστίασαν σε νέους τρόπους σκέψης που θα μπορούσε να υιοθετήσει η τουριστική βιομηχανία.
Τις εργασίες του συνεδρίου κήρυξε η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, ενώ στην εκδήλωση για τη λήξη του συνεδρίου παραβρέθηκε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, μαζί με τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Χρήστο Λαμπρόπουλο. Ακόμα, η Προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας, Ελένη Σκαρβέλη, συμμετείχε σε πάνελ για τη δυναμική της μελλοντικής ανάπτυξης στην τουριστική αγορά.
Η Sustainable Travel AGORA για τον βιώσιμο τουρισμό
Στη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάστηκαν αναλυτικά και δύο πρόσφατες μελέτες που καταγράφουν το «προφίλ» της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Ειδικότερα παρουσιάστηκε η μελέτη με τίτλο «Investment in Travel» την οποία διεξήγαγε η PwC εστιάζοντας στις ευκαιρίες επενδύσεων στον τουριστικό τομέα. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πλέον πρόσφορες κατηγορίες για άνοιγμα στην τουριστική αγορά είναι τα ταξίδια εμπειρίας (experiential travel), τα ταξίδια πολυτελείας (luxury travel), τα ταξίδια για άτομα τρίτης ηλικίας (silver travel), τα ταξίδια βιωσιμότητας (sustainable travel), και οι ψηφιακοί διαμεσολαβητές (digital intermediaries), ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στη δυναμική αύξηση της κρουαζιέρας.
Η δεύτερη μελέτη με τίτλο «Holiday Habits 2024-25» πραγματοποιήθηκε από την ABTA. Σε αυτήν αποτυπώνεται η πλήρης επιστροφή των ταξιδιών στην κανονικότητα και της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα, μολονότι η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται ξανά αντιμέτωπη με ευρεία γκάμα προκλήσεων που μπορούν να διαταράξουν τα σχέδια των ταξιδιωτών, όπως γεωπολιτικές εξελίξεις, φυσικές καταστροφές κ.ά.
Παράλληλα, ένα από τα θέματα που εξετάστηκαν ήταν αυτό της Sustainable Travel AGORA, σε break-out session με τίτλο «Balancing Act: Integrating Nature Protection with Responsible Tourism», στη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν ιδέες και βέλτιστες πρακτικές για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού με παράλληλη προστασία των φυσικών πόρων, τη μεγιστοποίηση του θετικού αποτυπώματος του τουρισμού και τις στρατηγικές για την εκπαίδευση των ταξιδιωτών. Σημειώνεται ότι η Sustainable Travel AGORA αποτελεί πρωτοβουλία της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού, που ξεκίνησε το 2022 και αποτελείται από εκπροσώπους Τ.Οs, προορισμών, φορέων, επαγγελματιών επικοινωνίας και ΜΜΕ.
Το συνέδριο παρακολούθησαν 25 εκπρόσωποι βρετανικών ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας και των εγκυρότερων επαγγελματικών ταξιδιωτικών-τουριστικών περιοδικών, ενώ πριν από την έναρξή του η Υπηρεσία ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας διοργάνωσε και υλοποίησε, σε συνεργασία με την ΑΒΤΑ, ταξίδι εξοικείωσης στην Αθήνα, την Ολυμπία και την Αρκαδία για πέντε δημοσιογράφους, με την υποστήριξη των ΤΟs Intrepid και EasyJet Holidays.
Διαβάστε ακόμα:
Η επιστροφή των Κινέζων ταξιδιωτών στην Ευρώπη
9 πράγματα που η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει στον τουρισμό
Ο παράγοντας-κλειδί για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού