Η ψυχαγωγία στα δωμάτια του ξενοδοχείου αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα για την εμπειρία των επισκεπτών και τη γενικότερη ικανοποίησή τους.

17

Τα ξενοδοχεία πλέον αναζητούν καινοτόμες λύσεις για να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες τους, υπερβαίνοντας τις παραδοσιακές μορφές ψυχαγωγίας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι νέες προτιμήσεις των καταναλωτών οδηγούν σε μια επαναστατική αναδιάρθρωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ψυχαγωγίας, διαμορφώνοντας το μέλλον της φιλοξενίας.

Σημαντικές αλλαγές και τάσεις για το 2024

Streaming αντί για τηλεόραση

Η άνοδος των διαδικτυακών υπηρεσιών streaming έχει αλλάξει τις συνήθειες προβολής των καταναλωτών. Οι επισκέπτες ξενοδοχείων πλέον προτιμούν τη δυνατότητα να μεταδίδουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο από τις προσωπικές τους συσκευές, στις τηλεοράσεις των δωματίων. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στους ταξιδιώτες να απολαμβάνουν την προσωπική τους ψυχαγωγία με άνεση και ευελιξία, καθιστώντας την μια αναπόσπαστη πτυχή της εμπειρίας τους στο ξενοδοχείο.

Διαδραστικές τηλεοράσεις

Οι τηλεοράσεις στα δωμάτια προσφέρουν πλέον δυνατότητες για βιντεοκλήσεις, πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα, καθώς και προσαρμοσμένα μηνύματα καλωσορίσματος και οδηγίες για τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου. Επιπλέον, οι πλατφόρμες αυτές επιτρέπουν στους πελάτες να συνεχίσουν την παρακολούθηση μιας ταινίας από διαφορετικές τοποθεσίες και να αποθηκεύουν ρυθμίσεις προτιμήσεων.

Tablet στο δωμάτιο

Τα tablet στο δωμάτιο αντικαθιστούν τα παραδοσιακά ενσύρματα τηλέφωνα, προσφέροντας μια διαδραστική λύση για την επικοινωνία και τις υπηρεσίες των επισκεπτών. Αυτές οι συσκευές μπορούν να χρησιμεύσουν ως ψηφιακές επιφάνειες που προωθούν την ταυτότητα και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, ενώ παρέχουν ευκαιρίες για ανοδικές πωλήσεις και προωθητικές ενέργειες.

Τεχνολογία και βιωσιμότητα

Η κλιματική αλλαγή και οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν εντείνει την ανάγκη για βιώσιμες πρακτικές στα ξενοδοχεία. Οι επισκέπτες τείνουν να επιλέγουν ξενοδοχεία που υιοθετούν πράσινες πρωτοβουλίες, όπως έξυπνη διαχείριση ενέργειας και χρήση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Για παράδειγμα, η θέρμανση και η ψύξη των δωματίων με έξυπνη τεχνολογία, μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, ενώ η χρήση του cloud για τη διαχείριση του εξοπλισμού, μειώνει την ανάγκη για τοπικούς διακομιστές.

Ενοποίηση της τεχνολογίας XR και AI

Οι τεχνολογίες Εκτεταμένης Πραγματικότητας (XR) και Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) προσφέρουν νέες δυνατότητες για εξατομικευμένες και καθηλωτικές εμπειρίες. Επίσης, η AR (επαυξημένη πραγματικότητα) και η VR (εικονική πραγματικότητα) μπορούν να προσφέρουν εικονικές περιηγήσεις, ζωντανές εκδηλώσεις και αγορές, ενώ η AI μπορεί να λειτουργεί ως προσωπικός θυρωρός, απαντώντας στις ερωτήσεις των επισκεπτών και διευκολύνοντάς τους με ζητήματα που αφορούν στις κρατήσεις τους.

Προγράμματα ευεξίας

Πλέον, αρκετά ξενοδοχεία συνεργάζονται με πλατφόρμες ευεξίας, με σκοπό να προσφέρουν στους επισκέπτες προγράμματα καθοδηγούμενου διαλογισμού και εξοπλισμό γυμναστικής στα δωμάτια. Αυτά τα προγράμματα όχι μόνο βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών, αλλά δημιουργούν και επιπλέον έσοδα.

Βγαίνοντας από το δωμάτιο

Baby Boomers, Gen X, Millennials, Gen Z, σε ένα ξενοδοχείο συνυπάρχουν συνήθως όλες οι γενιές, οι οποίες πολλές φορές έχουν διαφορετικές απαιτήσεις από την προσφερόμενη ψυχαγωγία. Και, αν και το τεχνολογικά εξοπλισμένο δωμάτιο, στις περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις, είναι ελκυστικότερο για τους νεότερους επισκέπτες, η ψυχαγωγία εκτός του δωματίου, είναι εξίσου σημαντική για όλους.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες αλλά και σύμφωνα με τις αναζητήσεις των επισκεπτών σε μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες, τα προγράμματα ψυχαγωγίας στους κοινόχρηστους χώρους των ξενοδοχείων, βελτιώνουν την ικανοποίηση και την εμπειρία των ταξιδιωτών. Παράλληλα, η ψυχαγωγία στα ξενοδοχεία συμβάλλει στην προσέλκυση νέων επισκεπτών, αυξάνοντας παράλληλα τη διάρκεια παραμονής, τις θετικές κριτικές και τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις. Ζωντανές παραστάσεις, θεματικές εκδηλώσεις, αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, παιδικά προγράμματα και υπηρεσίες ευεξίας αποτελούν μερικές από τις δημοφιλείς επιλογές ψυχαγωγίας που προσφέρουν τα ξενοδοχεία για να προσελκύσουν διαφορετικά κοινά.

Περαιτέρω, τα προγράμματα ψυχαγωγίας μπορούν να δημιουργήσουν άμεσα έσοδα μέσω εισιτηρίων και χρεώσεων συμμετοχής, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν την ικανοποίηση των επισκεπτών, ενισχύοντας τις πωλήσεις άλλων υπηρεσιών του ξενοδοχείου.

Διαφοροποίηση του brand και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Τα ξενοδοχεία με ιδιαίτερα και ποιοτικά προγράμματα ψυχαγωγίας ξεχωρίζουν στην αγορά, προσελκύοντας επισκέπτες που αναζητούν εμπειρίες έξω από τα συνηθισμένα. ‘Όπως διαπιστώνεται και από τις αναζητήσεις ξενοδοχείων που προσφέρουν ψυχαγωγικά προγράμματα, οι τακτικές και υψηλής ποιότητας εκδηλώσεις, μπορούν να αποτελέσουν βασικό στοιχείο των προγραμμάτων πιστότητας.

Πάντως, εκείνοι που «δείχνουν τον δρόμο» για κάθε διαφοροποίηση στα ξενοδοχεία, είναι οι ίδιοι οι πελάτες. Συνεπώς, οι πρόσφατες αλλαγές στην τεχνολογία και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, έχουν τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσουν τον τρόπο που σκεφτόμαστε την τεχνολογία στη φιλοξενία το 2024. Οι καινοτομίες αυτές, ενισχύουν τη δέσμευση των επισκεπτών και επαναπροσδιορίζουν τα πρότυπα πολυτέλειας και ευκολίας, προσφέροντας αυτό που ζητούν όλοι οι ταξιδιώτες σήμερα, εξαιρετικές εμπειρίες υψηλού επιπέδου.

Διαβάστε ακόμα:

Βrat Summer: Μια νέα ταξιδιωτική τάση της Gen Z

Έρευνα: Σε αυτή τη χώρα, η γαστρονομία προσελκύει τους περισσότερους ταξιδιώτες παγκοσμίως

Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες