Τον τελευταίο εποχιακό ταξιδιωτικό δείκτη δημοσίευσε το Tripadvisor, παρέχοντας μια εικόνα για τα παγκόσμια ταξιδιωτικά μοτίβα και το πώς διαμορφώνεται η ζήτηση κατά τους επόμενους τρεις μήνες.
Ο ταξιδιωτικός δείκτης περιλαμβάνει κορυφαία προϊόντα για την επερχόμενη σεζόν, μαζί με δεδομένα ζήτησης του Tripadvisor για συγκεκριμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη και πληροφορίες από την τελευταία του έρευνα για το συναίσθημα των ταξιδιωτών.
Η πλειοψηφία των ταξιδιωτών σχεδιάζει καλοκαιρινά ταξίδια
Με το καλοκαίρι να πλησιάζει στο βόρειο ημισφαίριο, οι επόμενοι τρεις μήνες φαίνεται να είναι μια εξαιρετικά σημαντική περίοδος για τα παγκόσμια ταξίδια, με πάνω από τα 3/4 των ερωτηθέντων (78%) να προγραμματίζουν ταξίδια αναψυχής μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου.
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των ταξιδιωτών (95%) σχεδιάζει να ταξιδέψει δαπανώντας το ίδιο ποσό (42%) ή περισσότερο (53%) σε σύγκριση με πέρυσι. Από τις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα, η Σιγκαπούρη έχει την πιο ενεργή ταξιδιωτική κοινότητα, με το 84% να προγραμματίζει το ταξίδι του μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου, ενώ μόλις τα 2/3 των Ιαπώνων ταξιδιωτών θα κάνουν ταξίδια αναψυχής κατά την ίδια περίοδο.
Ποια είναι η καλύτερη ημερομηνία για ταξίδι -Οι 10 κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί
Οι ημερομηνίες αναζήτησης για την έρευνα ήταν μεταξύ 10 Ιανουαρίου και 10 Απριλίου 2023 και ημερομηνίες ταξιδιού μεταξύ 29 Μαΐου και 31 Αυγούστου 2023. Οι 10 κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί παγκοσμίως, στις ανωτέρω ημερομηνίες, είναι το Παρίσι, το Λονδίνο, η Ρώμη, το Κανκούν, η Βαρκελώνη, η Πούντα Κάνα, η Αττάλεια, το Άμστερνταμ, η Νέα Υόρκη και το Ορλάντο. Ειδικότερα, για τους Αμερικανούς, οι 3 κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί είναι το Κανκούν στο Μεξικό, το Παρίσι στη Γαλλία και η Πούντα Κάνα στη Δομινικανή Δημοκρατία.
Για τους Βρετανούς, οι 3 κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί είναι το Μπενιντόρμ στην Ισπανία, η Αττάλεια στην Τουρκία και το Παρίσι στη Γαλλία.
Για τους Αυστραλούς, οι 3 κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί είναι το Λονδίνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Σιγκαπούρη και το Παρίσι, για τους Ιάπωνες η Χονολουλού στις ΗΠΑ, η Σεούλ στη Νότιο Κορέα και το Παρίσι στη Γαλλία, ενώ για τους ταξιδιώτες της Σιγκαπούρης, οι 3 κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί κατά τις ανωτέρω ημερομηνίες, είναι η Μπανγκόκ στην Ταϊλάνδη, το Χονγκ Κονγκ στη Κίνα και η Σεούλ στη Νότιο Κορέα. Να σημειωθεί ότι για τους περισσότερους ταξιδιώτες, η καλύτερη ημερομηνία ταξιδιού είναι η 30η Ιουνίου.
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από ό,τι πέρυσι
Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (55%) θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ταξίδια τους επόμενους μήνες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ περίπου το 1/3 (37%) αναμένει να ξοδέψει περίπου το ίδιο ποσό. Μόλις το 7% σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερo, παρά τις δύσκολες οικονομικές προοπτικές που υφίστανται σε πολλές αγορές.
Πράγματι, μόλις 2 στους 5 ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα (41%) δήλωσαν ότι οι μακροοικονομικοί παράγοντες θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο θα ταξιδέψουν τους επόμενους τρεις μήνες, με τα 2/3 αυτών (65%) να αναφέρουν ως λόγο το υψηλότερο κόστος διαβίωσης, λόγω του πληθωρισμού. Περίπου τα 2/5 (41%) θα ταξιδέψουν για μικρότερες περιόδους, ενώ το ένα τρίτο (31%) θα κάνει λιγότερα ταξίδια.
Τα City-breaks παραμένουν δημοφιλή
Ενώ οι παραλιακοί προορισμοί βρίσκονται σε περίοπτη θέση στη λίστα με τους κορυφαίους προορισμούς ταξιδιών αναψυχής, είναι οι μεγάλες πόλεις του κόσμου που θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στη ζήτηση ταξιδιών μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα συμπεριφοράς του ιστότοπου του Tripadvisor, το Παρίσι, το Λονδίνο και η Ρώμη είναι οι τρεις κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί για ταξίδια τους επόμενους τρεις μήνες. Ακόμη και στην Αυστραλία, όπου οι ταξιδιώτες συνήθως αναζητούν τον ήλιο της Νοτιοανατολικής Ασίας, τα στοιχεία δείχνουν ότι το Λονδίνο θα είναι ο κορυφαίος σε ζήτηση προορισμός, με το Παρίσι τρίτο στη λίστα και τη Ρώμη έβδομη.
Νεότεροι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να εξερευνήσουν αυτή τη σεζόν
Οι Millennials, ειδικότερα, φαίνονται πρόθυμοι να επιστρέψουν στα ταξίδια, με τον δείκτη να αποκαλύπτει ότι αυτή η ομάδα είναι πιο πιθανό να ταξιδέψει την επερχόμενη σεζόν, σε σύγκριση με άλλες ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο, οι νεότεροι ερωτηθέντες (Gen Z και millennials) είναι επίσης πιο πιθανό να αλλάξουν τα επερχόμενα ταξιδιωτικά σχέδια λόγω μακροοικονομικών παραγόντων σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ομάδες (49% έναντι 31%, κατά μέσο όρο).
Οι ταξιδιώτες αναζητούν νέες εμπειρίες
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) έχουν κάνει κράτηση ή σχεδιάζουν να κάνουν κράτηση για δραστηριότητες πριν φτάσουν στον προορισμό τους, υπογραμμίζοντας μια τάση για πιο βιωματικά ταξίδια. Περίπου τα 3/4 θα κάνουν κράτηση για τις δραστηριότητές τους πριν από την έναρξη του ταξιδιού τους, με 1/5 (20%) να κάνει κράτηση τέσσερις ή περισσότερες εβδομάδες πριν από το ταξίδι τους. Οι ταξιδιώτες Gen Z και Millennial είναι πιο πιθανό να κάνουν εκ των προτέρων κρατήσεις για εμπειρίες και δραστηριότητες σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες (68% έναντι 41%, κατά μέσο όρο).
Σχετικά, η κα Alice Jong, Senior Analyst της Research and Insights, Media στο Tripadvisor, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι με τόσους πολλούς ταξιδιώτες αυτό το καλοκαίρι, ο έγκαιρος προγραμματισμός και η κράτηση είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση προτιμώμενων καταλυμάτων, πτήσεων και εμπειριών. Επίσης, οι περισσότεροι καταναλωτές γνωρίζουν το κόστος στο τρέχον κλίμα, συνεπώς η ευελιξία κατά τη διαδικασία σχεδιασμού μπορεί να συμβάλει στη μείωση της τιμής των ταξιδιών τους. Για παράδειγμα, όταν εξετάζονται οι κορυφαίοι διεθνείς προορισμοί για τους επόμενους τρεις μήνες, οι τιμές των ξενοδοχείων στο Παρίσι είναι χαμηλότερες την εβδομάδα 19-25 Ιουνίου, ενώ 28 Αυγούστου-3 Σεπτεμβρίου είναι η πιο οικονομική εβδομάδα για να επισκεφτεί κανείς το Λονδίνο.
Δεδομένα Έρευνας Ταξιδιωτικού Συναισθήματος
Από τους ερωτηθέντες, τα 2/3 (78%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για αναψυχή την επόμενη σεζόν. Αναλυτικά, τα ποσοστά των ταξιδιωτών αναψυχής ανά περιοχή είναι ΗΠΑ 82%, Ηνωμένο Βασίλειο 81%, Αυστραλία 66%, Ιαπωνία 65% και Σιγκαπούρη 84%.
Συλλογικά, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (53%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν περισσότερο αυτή τη σεζόν από ό,τι πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ ανέφεραν ότι θα ταξιδέψουν περισσότερο (55%), περίπου το ίδιο (39%), λιγότερο (6%), οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο θα ταξιδέψουν περισσότερο (42%), περίπου το ίδιο (48%), λιγότερο (10%), οι Αυστραλοί περισσότερο (43%), περίπου το ίδιο (49%), λιγότερο (8%), οι ταξιδιώτες από την Ιαπωνία περισσότερο (50%), περίπου το ίδιο (48%), λιγότερο (2%) και από τη Σιγκαπούρη περισσότερο (66%), περίπου το ίδιο (31%), λιγότερο (3%).
Από τους ανωτέρω, πάνω από τα 3/4 (77%) σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν 1-2 ταξίδια, ενώ περισσότεροι από ένας στους 5 (22%) σχεδιάζουν να κάνουν 3 ή περισσότερα ταξίδια. Σχεδόν οι μισοί (46%) από τους ταξιδιώτες σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εσωτερικό, ενώ περίπου το ένα τέταρτο θα ταξιδέψει είτε στο εξωτερικό (27%) είτε στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (28%)
Αναλυτικά, οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ προτιμούν εγχώριο ταξίδι σε ποσοστό 70%, διεθνές 6%, και τα δύο 25%, από το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν εγχώριο ταξίδι σε ποσοστό 31%, διεθνές 32%), και τα δύο 37%, από την Αυστραλία προτιμούν εγχώριο ταξίδι σε ποσοστό 57%, διεθνές 16%, και τα δύο 27%, από την Ιαπωνία εγχώριο ταξίδι προτιμούν σε ποσοστό 80%, διεθνές 5%, και τα δύο 15% και οι ταξιδιώτες από τη Σιγκαπούρη προτιμούν εγχώριο ταξίδι σε ποσοστό 4%, διεθνές 68%, και τα δύο 28%.
Πάνω από τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (55%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για τα ταξίδια τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Σε ποσοστά, αυτό εκφράζεται σε 60% των ταξιδιωτών των ΗΠΑ, 46% του Ηνωμένου Βασιλείου, 50% της Αυστραλίας, 57% της Ιαπωνίας και 68% των ταξιδιωτών της Σιγκαπούρης.
Δύο στους πέντε ερωτηθέντες δήλωσαν ότι οι μακροοικονομικοί παράγοντες θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο θα ταξιδέψουν τους επόμενους τρεις μήνες. Κατά τον προγραμματισμό των διακοπών, το κόστος/προσιτή τιμή (65%) είναι σχεδόν δύο φορές πιο σημαντικό για τους ερωτηθέντες από άλλους παράγοντες, όπως η διάρκεια ταξιδιού (38%) και ο τύπος ταξιδιού (35%). Αναλυτικά, τα ποσοστά διαμορφώνονται ως εξής: Στις ΗΠΑ, το κόστος/προσιτή τιμή (62%), διάρκεια ταξιδιού (41%), τύπος ταξιδιού (36%), στο Ηνωμένο Βασίλειο το κόστος/προσιτή τιμή (71%), διάρκεια ταξιδιού (45%), τύπος ταξιδιού (45%), στην Αυστραλία το κόστος/προσιτή τιμή (72%), διάρκεια ταξιδιού (45%), τύπος ταξιδιού (32%) στην Ιαπωνία το κόστος/προσιτή τιμή (71%), διάρκεια ταξιδιού (27%), τύπος ταξιδιού (35%) και στη Σιγκαπούρη το κόστος/προσιτή τιμή (63%), διάρκεια ταξιδιού (38%), τύπος ταξιδιού (21%)
Έρχονται τα αεροσκάφη που θα κινούνται με υδρογόνο
Συνεχίζεται η ανάκαμψη στις διεθνείς οδικές αφίξεις
Πλώρη για ταξιδιωτικές εισπράξεις 20 δισ. ευρώ με ισχυρό ανταγωνισμό