«Το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι εισπράξεις στο τουριστικό προϊόν αυξήθηκαν κατά 342% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι», σημείωσε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση είναι, επίσης, αυξημένη φέτος σε ποσοστό 295% σε σχέση με πέρυσι. Μίλησε, δε, με συγκεκριμένα παραδείγματα από γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, όπως τα νησιά του νότιου και νοτιοανατολικού Αιγαίου, στα οποία -όπως είπε, φέτος τον Μάϊο τόσο η τουριστική κίνηση, όσο και τα έσοδα, σημείωσαν μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 10% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επιδόσεις του Μαΐου του 2019.
«Μόνο για τον Ιούνιο, περιμένουμε στην Ελλάδα 500 κρουαζιερόπλοια. Είναι στοιχεία που δείχνουν ότι πράγματι υπάρχει ισχυρό τουριστικό ρεύμα, το οποίο μάλιστα ενισχύεται εβδομάδα την εβδομάδα», τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε, επίσης, στο ρεκόρ αφίξεων των Αμερικανών τουριστών στη χώρα μας. «Έχουμε απευθείας πτήσεις από την Αμερική προς το “Ελευθέριος Βενιζέλος” για πάνω από μισό εκατομμύριο ταξιδιώτες, με 9 πτήσεις την ημέρα, από τις 7 Μαρτίου. Μιλάμε, δηλαδή, για 63 πτήσεις την εβδομάδα απευθείας από τις ΗΠΑ, χωρίς να συνυπολογίσουμε και τις πτήσεις transit. Πρόκειται για “high spenders” ταξιδιώτες, οι οποίοι αφήνουν μεγάλο εισόδημα στα καταστήματα, στα ξενοδοχεία, στην πόλη, στη χώρα. Και μπορείτε να ρωτήσετε για αυτό τους ίδιους τους καταστηματάρχες στην Πλάκα», τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο Υπουργός Τουρισμού, το τουριστικό ρεύμα από τις ΗΠΑ είναι τόσο ισχυρό που οι ίδιες οι εταιρείες βάζουν μεγαλύτερα αεροσκάφη, καθώς δεν υπάρχουν κενές θέσεις μέχρι και το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου.
Ενδεικτικό των θετικών μηνυμάτων από τους tour operators του εξωτερικού είναι και το γεγονός ότι ήδη γίνονται συμβόλαια για το καλοκαίρι του 2023, τόνισε ο κ. Κικίλιας. «Το κάνει ήδη η Easy Jet. Το κάνει ήδη η Jet 2, κάτι που δείχνει πόσο ισχυρό είναι το brand Ελλάδα. Ας μην παραβλέπουμε εξάλλου το γεγονός ότι η χώρα μας είναι το νούμερο 5 τουριστικό brand παγκοσμίως», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κικίλιας ανέπτυξε τη στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού που ακολουθήθηκε, όλο αυτό το διάστημα, με βασική στόχευση -όπως είπε- να «φωτιστούν» ολοένα και περισσότεροι νέοι προορισμοί σε όλη τη χώρα. «Αυτή τη στιγμή, η πληρότητα σε Χάλκη, Σύμη, Αστυπάλαια, Καστελόριζο είναι εξαιρετικά υψηλή. Υποστηρίζουμε τους εναλλακτικούς προορισμούς. Δώσαμε ώθηση στην κρουαζιέρα. Μόνο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η αύξηση στην κρουαζιέρα, αυτή τη στιγμή, ξεπερνά το 250%. Ενισχύουμε το τουριστικό προϊόν ακόμη και σε μη παραδοσιακούς προορισμούς της χώρας. Και αυτό γιατί, το μέρισμα από τον τουρισμό θέλουμε να φτάνει στη μέση ελληνική οικογένεια, σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας», είπε ο Υπουργός Τουρισμού.
Τέλος, σχετικά με πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους», το οποίο εκκινεί την 1η Ιουλίου, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα με νέα μορφή και δομή και με σχεδόν μηδενική γραφειοκρατία. «Πέρυσι, για το πρόγραμμα δαπανήθηκαν 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ φέτος διατίθενται 30 εκατομμύρια ευρώ. Το πρόγραμμα έχει ισχύ για τα επόμενα πέντε έτη και το voucher των 150 ευρώ θα μπορεί κάθε δικαιούχος να το χρησιμοποιήσει -μέχρι τέλος του έτους- όπου ο ίδιος επιθυμεί, είτε για το κατάλυμα, είτε για τα εισιτήρια, είτε για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος», δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού.
Διαβάστε ακόμα:
Β. Κικίλιας: Η Ελλάδα αναλαμβάνει πρωτοβουλία συνεργασίας μεσογειακών χωρών στον Τουρισμό
Β. Κικίλιας: H Aθήνα αποτελεί έναν ανερχόμενο ελκυστικό προορισμό για τους digital nomads