Σημάδια ανάσχεσης του ρυθμού ανάπτυξης καταγράφονται τη φετινή περίοδο για τον ελληνικό τουρισμό από τη γερμανική αγορά.
Παρά ταύτα, τόσο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις όσο και οι αφίξεις από τη Γερμανία θα συνεχίσουν να αποτελούν βαρόμετρο για τη διαμόρφωση των βασικών μεγεθών του τουριστικού τομέα της χώρας μας. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2022 οι Γερμανοί ξόδεψαν στη χώρα μας για τις διακοπές τους πάνω από 3,2 δισ. ευρώ ενώ το 2019, τη χρονιά προ της πανδημίας είχαν ξοδέψει σχεδόν 3 δισ. ευρώ.
Επίσης, οι αφίξεις από τη Γερμανία πέρυσι ξεπέρασαν για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού τα 4,3 εκατ. από 4 εκατ. που είχαν φθάσει το 2019. Σύμφωνα με τελευταία μελέτη του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδίων, οι Γερμανοί αγαπούν τα ταξίδια επιλέγοντας συχνότερες διακοπές μικρότερης διάρκειας, σε ίδιους κατά βάση προορισμούς, αν και ένα μεγάλο ποσοστό εξ΄ αυτών έχουν την τάση να ανακαλύπτουν νέες τοποθεσίες.
Οι Γερμανοί ταξιδιώτες και το 2022 εμπιστεύθηκαν σε υψηλό ποσοστό (50%) τη διοργάνωση των ταξιδιών τους σε τουριστικά γραφεία προτιμώντας τα πακέτα All inclusive. Συνολικά, το 2022 πραγματοποίησαν 67,1 εκατ. ταξίδια εκ των οποίων το 27,1% στο εσωτερικό της Γερμανίας και το 72,9% στο εξωτερικό. Οι 10 δημοφιλέστεροι προορισμοί των Γερμανών στο εξωτερικό για ταξίδια άνω των 5 ημερών ήταν η Ισπανία, η Ιταλία, η Τουρκία, η Αυστρία, η Κροατία, η Ελλάδα, η Γαλλία, η Πολωνία, η Ολλανδία και η Αίγυπτος.
Σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής Πρεσβείας στο Βερολίνο υπάρχουν οι προοπτικές για την ενίσχυση των διμερών τουριστικών ροών των δύο χωρών. Όπως αναφέρεται σχετικά, η Μεσόγειος αποτελεί μεν τον πιο αγαπημένο προορισμό των Γερμανών τουριστών, ωστόσο η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί περαιτέρω στη Γερμανία, ως μία χώρα όπου μεταξύ άλλων αναπτύσσονται κατά τα τελευταία χρόνια εναλλακτικά μοντέλα τουρισμού. Τομείς οι οποίοι προσφέρουν δυνατότητες, είναι οι εξής: αστικός, γαστρονομικός, πολιτιστικός –εκπαιδευτικός, ορεινός και φυσιολατρικός τουρισμός, τουρισμός ευεξίας (wellness, αποκατάσταση παθήσεων κ.α.) αθλητικός τουρισμός (ποδηλατικός, περιπατητικός, ιστιοπλοϊκός κλπ) συνεδριακός και ιατρικός βιώσιμος τουρισμός.
Προκειμένου να προσελκυσθούν περισσότεροι Γερμανοί τουρίστες καθώς και να επιμηκυνθεί η σεζόν στη χώρα μας, τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και στην περιφέρεια, προτείνεται η συνεχής αναβάθμιση της παρουσίας της χώρας με εθνικό περίπτερο σε μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις της Γερμανίας. Επίσης, σημειώνεται ότι πρέπει να συνεχιστεί η διαφημιστική προβολή με αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα ψηφιακά εργαλεία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι για παράδειγμα καμπάνιες προβολής από αεροπορικές εταιρείες, ως ιδανικού καλοκαιρινού, αλλά και χειμερινού προορισμού με χαμηλό κόστος ζωής και αυξημένο συγκριτικό πλεονέκτημα σε πολλούς τομείς (κλίμα, γαστρονομία, φιλοξενία, πολιτική σταθερότητα, δημόσια ασφάλεια) που ευνοεί την εγκατάσταση των Γερμανών τουριστών ακόμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί και στην ανάπτυξη προγραμμάτων όπως αυτό της προσέλκυσης Γερμανών Συνταξιούχων με φορολογικά κίνητρα (μεταφορά φορολογικής κατοικίας στην Ελλάδα και δυνατότητα αυτοτελούς φορολόγησης κάθε έτους 7% για το σύνολο του εισοδήματος που αποκτήθηκε στην αλλοδαπή), με δεδομένο ότι όπως καταδεικνύεται και στα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών, το προφίλ ατόμων της «τρίτης ηλικίας» Γερμανία, εστιάζει στη μετεγκατάσταση σε περισσότερο ζεστά κλίματα κατά τη διάρκεια του χειμώνα και ή δυνατόν στην απόκτηση ακινήτου στη Νότια Ευρώπη, όπου οι τιμές παραμένουν συγκριτικά ακόμα χαμηλότερες. Παράλληλα μπορεί να επιδιωχθεί η ανάδειξη της Ελλάδας ως ενδεδειγμένου, ενδιάμεσου τουριστικού σταθμού σε ταξιδιωτικά πακέτα μακρινών εξωτικών προορισμών, από και προς τη Γερμανία.
Διαβάστε ακόμα:
Τι αγοράζουν οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα
Τα 8 σιντριβάνια που προσελκύουν τους περισσότερους τουρίστες παγκοσμίως
Σε ποιους ελληνικούς προορισμούς ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα οι ξένοι τουρίστες