Brat στην κυριολεξία, σημαίνει το κακομαθημένο παιδί ή ο ανώριμος ενήλικας. Όταν όμως στις αρχές του καλοκαιριού η τραγουδίστρια Charli XCX κυκλοφόρησε το άλμπουμ, με τον ομώνυμο τίτλο, η λέξη πήρε μία εντελώς διαφορετική έννοια και έδωσε το σύνθημα για την έναρξη μίας καινούργιας καλοκαιρινής τάσης. Στη σύγχρονη κουλτούρα και τη μόδα, όπως στο brat summer, η λέξη έχει υιοθετήσει μια νέα σημασία. Εδώ, το brat συνδέεται με μια πιο προκλητική, παιχνιδιάρικη ή «άγρια» προσέγγιση στη ζωή και τη διασκέδαση. Στο πλαίσιο αυτό, δεν έχει απαραίτητα αρνητική έννοια, αλλά αναφέρεται σε μια νεανική, ενορχηστρωμένη και αισθητικά τολμηρή στάση.
Φυσικά, η γενιά που αγκαλιάζει το brat καλοκαίρι, είναι η Gen Z, η οποία έχει γεννηθεί από το 1997 έως το 2012. Αφήνοντας πίσω της το «ροζ» καλοκαίρι της Μπάρμπι, δεν διστάζει να τσαλακωθεί, να διασκεδάσει σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου μέχρι το ξημέρωμα, χωρίς να νοιάζεται για το ιδρωμένο μακιγιάζ, κάνοντάς το όμως πάντα με στυλ και αίσθηση ξεγνοιασιάς. Συνοπτικά λοιπόν, η τάση του brat summer σχετίζεται με την κουλτούρα και τις τάσεις της Gen Z, και αναπτύσσεται γύρω από την ιδέα μιας πιο «χύμα» θεώρησης του καλοκαιριού.
Με το brat καλοκαίρι να βρίσκεται σε άνοδο, πολλοί το έχουν χρησιμοποιήσει ως έμπνευση για τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, καθώς η τάση δεν περιορίζεται μόνο σε εκφράσεις της νυχτερινής διασκέδασης, αλλά μπορεί να περιλαμβάνει και μια μέρα στην παραλία πλαισιωμένη με στυλ και εμβληματικές εμφανίσεις με ατημέλητες πινελιές, τόσο στην επιλογή διάφορων αξεσουάρ, όσο και στη διάθεση-υπάρχει δηλαδή μια νέα διαμόρφωση αισθητικής της καθημερινότητας.
Ήδη, η τάση #bratsummer έχει σχεδόν ένα εκατομμύριο αναρτήσεις στο TikTok και το θέμα του ανοιχτού πράσινου χρώματος που είναι το χρώμα κατατεθέν της τάσης, έχει χρησιμοποιηθεί από χιλιάδες άτομα και επιχειρήσεις.
Όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι της Gen Z, οι προορισμοί του brat καλοκαιριού μπορούν να κλίνουν προς ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που ενδείκνυνται για clubbing, όπως είναι το Βερολίνο και η Βαρκελώνη, είτε και στο Λονδίνο ή τη Νότια Ιταλία, ουσιαστικά οπουδήποτε, εφόσον η τάση αφορά περισσότερο στην έκφραση παρά στον προορισμό.
Εξάλλου η ίδια η τραγουδίστρια, σε συνέντευξή της στα ξένα μέσα, δήλωσε ότι το brat καλοκαίρι μπορεί να είναι πολυτελές, πάνω σε ένα γιοτ, ή κακόγουστο, με νέον χρώματα και ηχηρή διασκέδαση σε κάποια παραλία. Επιπλέον, ένα brat καλοκαίρι μπορεί επίσης να περιλαμβάνει αυθόρμητα ταξίδια και περιπέτειες, όπως η κράτηση ενός ταξιδιού της τελευταίας στιγμής, είτε σε έναν πολύβουο, παραθαλάσσιο προορισμό, είτε σε μια ζωντανή ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Τι σχέση έχει η υποψήφια των Δημοκρατικών με την έννοια του brat που διαμόρφωσε τη νέα καλοκαιρινή τάση
Φαίνεται ότι η νέα τάση του αυθορμητισμού και της ελευθερίας με στυλ, έχει υιοθετηθεί και από μορφές της πολιτικής ζωής του πλανήτη, όπως είναι η Κάμαλα Χάρις, υποψήφια των Δημοκρατικών μετά την απόσυρση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν από την κούρσα για τον Λευκό Οίκο. Η κα Χάρις έχει αναμορφώσει την online παρουσία της καμπάνιας της, υιοθετώντας την brat τάση και μετονομάζοντας μάλιστα το προφίλ της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε Kamala HQ.
Η επανεκκίνηση της καμπάνιας της Κάμαλα Χάρις, συμπίπτει και με την υποστήριξη της τραγουδίστριας και ουσιαστικά εμπνεύστριας της νέας τάσης, η οποία δημοσίευσε στον λογαριασμό της στο Χ τη φράση, «kamala IS brat», δηλαδή η Κάμαλα ΕΙΝΑΙ brat, λίγο μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν ότι θα αποσυρθεί από την κούρσα για τον Λευκό Οίκο. ‘Όπως εξήγησε η τραγουδίστρια, είναι σαν εκείνο το κορίτσι που είναι λίγο ακατάστατο και της αρέσει να διασκεδάζει και ίσως λέει μερικά χαζά πράγματα μερικές φορές. Που αισθάνεται ο εαυτός της αλλά ίσως έχει και μια δύσκολη στιγμή. Αλλά κατά κάποιον τρόπο το διασκεδάζει, είναι πολύ ειλικρινής, πολύ άμεση και λίγο ασταθής. Αλλά είναι brat. Αυτό είναι brat.
Διαβάστε ακόμα:
Οι ξενοδοχειακές τιμές σε δημοφιλείς πόλεις ανά τον κόσμο τον Ιούλιο
Έρευνα: Σε αυτή τη χώρα, η γαστρονομία προσελκύει τους περισσότερους ταξιδιώτες παγκοσμίως