Καθώς οι παγκόσμιοι ηγέτες συνέρχονται στη Γλασκώβη για το COP26, το ετήσιο συνέδριο των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, η έρευνα της WTM επιβεβαιώνει ότι τα ανώτερα στελέχη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας παραμένουν προσηλωμένα στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα.

13

Φέτος, η ατζέντα της COP26 θα θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 και τη μηδενική τους εκπομπή έως τα μέσα του αιώνα. Τα κράτη και οι εταίροι του ιδιωτικού τομέα θα συζητήσουν επίσης για το πώς μπορούν να προστατεύσουν τις κοινότητες και τους φυσικούς οικοτόπους. Σχετικά, στην έρευνα της WTM, WTM Industry Report, ερωτήθηκαν σχεδόν 700 επαγγελματίες από όλο τον κόσμο, καθώς και 1.000 ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με τη στάση τους απέναντι στη βιωσιμότητα και τον βαθμό που επηρεάζει τις λήψεις αποφάσεων.

Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις επαγγελματίες (27%) δήλωσαν ότι η βιωσιμότητα είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα, με ένα επιπλέον 43% να αναφέρει ότι η βιωσιμότητα καταλαμβάνει μία από τις τρεις πρώτες θέσεις στις προτεραιότητές τους.

Περίπου ένας στους πέντε επαγγελματίες (22%) αναγνωρίζει τη σημασία της βιωσιμότητας, αλλά δεν την κατατάσσει στην κορυφή. Λιγότεροι από ένας στους δέκα (7%) παραδέχτηκαν ότι, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μέρος της επιχειρηματικής τους σκέψης.

Περαιτέρω, ανώτερα στελέχη του κλάδου επεσήμαναν ότι όντως, η πανδημία έχει εκτοξεύσει τη βιωσιμότητα στην κορυφή της ατζέντας τους. Σχεδόν έξι στους δέκα (59%) δήλωσαν ότι η βιωσιμότητα έγινε η κορυφαία προτεραιότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με ακόμη έναν στους τέσσερις να προσθέτει ότι η βιωσιμότητα ήταν και παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα, ανεξαρτήτως πανδημίας.

Πάντως, στην ερώτηση, εάν η δική τους επιχείρηση είχε μια επίσημη στρατηγική μείωσης του άνθρακα, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις (26%) επαγγελματίες δεν ήταν σε θέση να απαντήσουν, ενώ περισσότεροι από ένας στους τρεις (37%) δήλωσαν ότι δεν υπήρχε αντίστοιχη πολιτική.

Από πλευράς τους, οι Βρετανοί ταξιδιώτες ισχυρίζονται ότι έχουν προβεί σε αντιστάθμιση άνθρακα – το 8% απάντησε ότι αντιστάθμισε κάθε πτήση με το 15% να το πράττει τις περισσότερες φορές, ενώ το 16% μόνο κάποιες φορές. Καθώς ένας στους τρεις αρνούνται να αντισταθμίσουν πτήσεις όταν τους προσφέρεται η ευκαιρία να το κάνουν, το καθαρό αποτέλεσμα είναι ελαφρώς θετικό υπέρ της αντιστάθμισης.

Ωστόσο, το υπόλοιπο 24% απάντησε ότι δεν γνώριζε καν τι σημαίνει αντιστάθμιση άνθρακα, υποδηλώνοντας ότι οι εταιρείες ως μονάδα αλλά και η ευρύτερη ταξιδιωτική βιομηχανία, πρέπει να εξηγήσουν με μεγαλύτερη σαφήνεια τη θεωρία και την πρακτική της αντιστάθμισης άνθρακα.

Οι περισσότεροι Βρετανοί ταξιδιώτες υποστηρίζουν το υπεύθυνο ταξίδι

Eξάλλου, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρουν ότι το περιβάλλον και η βιωσιμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας, που επηρεάζει την επιλογή των διακοπών τους.

Ειδικότερα, από τη σχετική έρευνα, διαπιστώθηκε ότι το 78% των 1.000 συμμετεχόντων στρέφει την προσοχή του στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα. Περίπου ένας στους πέντε (18%) απάντησε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας και περίπου ένας στους τέσσερις (23%) ότι είναι αρκετά σημαντικός.

Αλλά η πιο κοινή απάντηση στην ερώτηση που αφορά έναν στους τρεις (38%) Βρετανούς, χαρακτηρίζει τα ζητήματα του περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας «κάπως σημαντικά». Πάντως ένα 16%, απάντησε ότι δεν δέχεται ότι η βιωσιμότητα είναι πολύ σημαντική, ενώ το 7% αναφέρει ότι η βιωσιμότητα δεν είναι καθόλου σημαντική.

Οι απαντήσεις σε άλλες ερωτήσεις της έρευνας, αποκαλύπτουν επίσης ότι η πλειονότητα των Βρετανών προσπαθεί να ταξιδεύει υπεύθυνα, αλλά παραμένει μια μειοψηφία που αρνείται να προσαρμόσει τη συμπεριφορά της αναλόγως.

Ιδιαίτερα δημοφιλείς στο δείγμα των 1.000 καταναλωτών, ήταν πρωτοβουλίες και συμπεριφορές όπως η επαναχρησιμοποίηση πετσετών, η ανακύκλωση και η προσπάθεια αγοράς τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ωστόσο, το 15% ήταν κατηγορηματικό στην απάντησή του, η οποία ήταν ότι δεν έλαβε καθόλου υπόψη του το περιβάλλον στα ταξίδια του.