Σε στοχευμένες παρεμβάσεις προχωρά η κυβέρνηση για τη περαιτέρω στήριξη μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού, όπως τα παραδοσιακά ταβερνάκια αλλά και για την ενίσχυση χειμερινών προορισμών της χώρας.
Όπως ανέφερε σχετικά ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη του στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του Open: «Θα έρθει διάταξη για τα παραδοσιακά ταβερνάκια ανά περιοχή. Δεν θα μπορούν αυτά να αλλοιωθούν, να αλλοτριωθούν και να εξαφανιστούν. Αυτό είναι το χρώμα της χώρας μας. Είναι η εικόνα η οποία μαγεύει τους πάντες. Πρέπει να μπορούμε να προασπίσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και αυτή η πολύ μεγάλη βιομηχανία να αυξάνει με βιώσιμο τρόπο. Τίθεται και θέμα βιωσιμότητας. Ο επισκέπτης λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη του εάν η χώρα είναι φιλική προς το περιβάλλον, εάν τα καταλύματα, τα ξενοδοχεία, είναι τέτοια που προστατεύουν το περιβάλλον, αν υπάρχουν υποδομές και ασφάλεια».
Σε σχέση με τα παραδοσιακά ταβερνάκια έχει διαπιστωθεί ότι επλήγησαν περισσότερο, όπως και άλλες μικρές επιχειρήσεις στον χώρο του τουρισμού από τις επιπτώσεις της πανδημίας και στόχος είναι μέσα από τη συγκεκριμένη ρύθμιση, οδεύοντας προς μία κανονικότητα μετά την πανδημία, να διατηρήσουν την ελκυστικότητα τους τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες.
Δύο καμπάνιες για την προώθηση του τουρισμού
Παράλληλα, ο κ. Κικίλιας διασφάλισε, έπειτα από συζήτηση και συμφωνία με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την υλοποίηση μέσω του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού δύο διαφημιστικών προγραμμάτων για την προώθηση του τουρισμού. Η πρώτη καμπάνια θα τρέξει στο τρίμηνο Νοεμβρίου – Ιανουαρίου με στόχευση, κυρίως, τους χειμερινούς προορισμούς της χώρας και τη στήριξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Η δεύτερη καμπάνια θα ξεκινήσει νωρίς την Άνοιξη του 2022, μία περίοδο που κλείνονται τα μεγάλα πακέτα για τον τουρισμό ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν. Γιατί, όπως εκτίμησε ο υπουργός Τουρισμού, το 2022 θα ξεκινήσει η τουριστική δραστηριότητα από τον Απρίλιο και τον Μάϊο. Ενδεικτικά, η Jet2, από τους μεγαλύτερους Τουριστικούς Οργανισμούς της βρετανικής αγοράς, ζητάει να ανοίξει προορισμούς στην Ελλάδα και στην Αθήνα από τον Απρίλιο του 2022.
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Κικίλιας πρόσθεσε: «Υπάρχει πολύ μεγάλος ανεκμετάλλευτος πλούτος στη χώρα μας, για παράδειγμα, στη Βόρεια Ελλάδα, πέριξ του Αγίου Όρους. Γίνονται επιχειρηματικές προσπάθειες αναβάθμισης των ξενοδοχειακών μονάδων εκεί, τις οποίες χαιρετίζουμε και υποστηρίζουμε. Και θέλουμε να προσελκύσουμε πακέτα και από τη δύση. Θα γίνει προσπάθεια να γίνει προορισμός και από την Αμερική η Θεσσαλονίκη, home port για την κρουαζιέρα, όπως ανακοίνωσα. Το λιμάνι είναι στρατηγικό πλεονέκτημα και εργαλείο για εμάς, αλλά και από την Ανατολική Ευρώπη. Θέλουμε να συνάψουμε διακρατική συμφωνία και θα το κάνουμε αυτό μέσα στο χειμώνα, ώστε να ανοίξει πλήρως η αγορά από τη Ρωσία και από τις ανατολικές χώρες».
Τουρισμός και τον Νοέμβριο
Σε ότι αφορά την τη φετινή σεζόν σημείωσε ότι για την εβδομάδα 13-19 Σεπτεμβρίου, η πληρότητα στα καταλύματα και στα ξενοδοχεία όλης της χώρας έφτασε στο 63%. Για την ικανοποίηση της ζήτησης που υπάρχει για τη χώρα ακόμη και τώρα, η γερμανική αεροπορική Condor θα πραγματοποιεί πτήσεις και τον Νοέμβριο στην Κρήτη. Επιπλέον, οι Γάλλοι είχαν ως πρώτη χώρα επιλογής για διακοπές τον Ιούνιο την Ελλάδα, με αύξηση 88% των επισκεπτών σε σχέση με το 2019 και 18% των εσόδων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της γαλλικής Δημοκρατίας, η Ελλάδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ Γαλλίας, έγινε η πρώτη χώρα προορισμού ακόμα και πάνω από τον εσωτερικό τουρισμό της Γαλλίας.
Κατά τον κ. Κικίλια ο στόχος είναι μέσω του Τουρισμού, της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας, να ευημερήσει η μέση ελληνική οικογένεια, να αυξηθεί το εισόδημα, να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας και να παραχθεί ένα τέτοιο ποιοτικό τουριστικό προϊόν με περισσότερους επισκέπτες, κυρίως όμως ποιοτικότερους που αφήνουν μεγαλύτερο εισόδημα.