Το φράγμα του 1 εκατομμυρίου επιβατών έσπασαν πριν το τέλος Ιουλίου μέσω περισσότερων από 8.000 διεθνών πτήσεων τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.
Ο Ιούλιος έκλεισε περισσότερο δυναμικά απ’ όσο ξεκίνησε για τα νησιά του Ν. Αιγαίου, αφού στις 31 Ιουλίου, Σαντορίνη, Μύκονος και Κάρπαθος είχαν ήδη υποδεχθεί περισσότερους επισκέπτες από όσους τα επισκέφθηκαν καθ’ όλη την τουριστική περίοδο του 2020.
Αλλά και η Ρόδος βρισκόταν, μέχρι το τέλος Ιουλίου, στο 84% της διεθνούς αεροπορικής κίνησης της προηγούμενης χρονιάς, ενώ η Κως στο 75%.
Συνολικά για το Νότιο Αιγαίο, το ποσοστό των διεθνών αφίξεων, από τις 13 Μαΐου μέχρι και τις 31 Ιουλίου, ανέρχεται ήδη στο 92% της περσινής χρονιάς.
Ειδικότερα, το νησί των Ιπποτών έχει δεχθεί, για το παραπάνω χρονικό διάστημα, περισσότερους από 490.000 επισκέπτες από το εξωτερικό, ενώ η Κως πάνω από 240.000 επιβάτες. Θεαματική είναι η ανάκαμψη που παρουσιάζει η διεθνής επιβατική κίνηση της Καρπάθου, που πριν από τον Αύγουστο, έχει ήδη διπλασιάσει τις διεθνείς αφίξεις σε σχέση με την περσινή χρονιά, σημειώνοντας πάνω από 16.000 αφίξεις από το εξωτερικό.
Στις Κυκλάδες, τόσο ο διεθνής αερολιμένας της Σαντορίνης όσο και της Μυκόνου έχουν ήδη ξεπεράσει τις διεθνείς αφίξεις της προηγούμενης χρονιάς σε ποσοστό άνω του 120%, με περίπου 180.000 επιβάτες να έχουν ήδη επισκεφθεί τη Σαντορίνη και περισσότεροι από 160.000 τη Μύκονο.
Οι σημαντικότερες αγορές
Οι Γερμανοί, με μεγάλη διαφορά από τους δεύτερους Πολωνούς, συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις και για τον μήνα Ιούλιο, μεταξύ των αφιχθέντων στη Ρόδο, με τους Δανούς να ακολουθούν στην τρίτη θέση, σημειώνοντας δυναμική ανάκαμψη.
Την αλλαγή στην κατάταξη στην Κω έκαναν οι Ολλανδοί, που μετά τους Γερμανούς, είναι οι δεύτεροι στην κίνηση του αεροδρομίου του Ιπποκράτη, φέρνοντας πλέον του Πολωνούς στην τρίτη θέση.
Οι Ιταλοί και οι Γάλλοι είναι αυτοί που βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις αντίστοιχα του πίνακα αφίξεων για Μύκονο και Σαντορίνη. Ειδικότερα για τη Μύκονο, σημαντική αγορά αναδεικνύεται η Ελβετία, οι επισκέπτες από την οποία ξεπερνούν κατά τι τους Γερμανούς και τους Βρετανούς, ενώ στην τρίτη και τέταρτη θέση της κατάταξης για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης βρίσκονται Γερμανοί και Πολωνοί αντίστοιχα.
Οι αποφάσεις της βρετανικής κυβέρνησης επηρέασαν την κατάταξη της Βρετανίας, που, ενώ τα προηγούμενα χρόνια βρισκόταν στην 1η ή 2η θέση της αεροπορικής κίνησης τουλάχιστον για τα αεροδρόμια του Διαγόρα και του Ιπποκράτη, φέτος κατεβαίνουν στην 8η και στην 7η αντίστοιχα θέση. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν απέτρεψε τις υψηλές επιδόσεις και στα πέντε διεθνή αεροδρόμια του Ν. Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι στα παραπάνω στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες που μετακινούνται μέσω του διεθνούς αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με πτήσεις εσωτερικού αλλά και οι επιβάτες που μετακινούνται μέσω του ακτοπλοϊκού δικτύου.